Thursday, November 8, 2012

せんしゅうのしゅうまつ

せんしゅうのしゅうまつは ながい (long) やすみでした。こんしゅうの火曜日は、アメリカのだいとうりょうせんきょのひ (Election Day) でしたから、クロンビア大学に 2日more than usual が ありました。わたしはアメリカじん じゃありませんが、I was still excited about that. とても じゅうような じけんです!

Election Cookies: A photo I found from theKitchn.com





先週の土曜日に 高校(こうこう)のクラスメートに 会(あ)いました。プロビデンス(Providence )から ちゅうごくまで いきました。ニューヨークで わたしをたずねました。にほんりょうりのレストランで いっしょに 晩ごはんを 食べました。りょうりは おいしかったです。わたしたちは うなじゅうが だいすきですが、食べませんてした。あのみせに うなじゅうが ありませんから。ざんねんでした!

 


  うなじゅう = eel on rice---My favorite Japanese cuisine
  











 このみせは よるに とても にぎやかです。たくさんの 日本のおさけが あります。

3 comments:

  1. Hello. My name is Mika Maehara. I am a Ristumeikan university student. I live in near Kyoto. Nice to meet you.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Mika, nice to meet you! I just started learning Japanese and my Japanese instructor told us that you are English beginners. Tell me more about yourself and hope we can learn from each other!

      Delete
  2. オバマさんおかちでしたから私もしあわせでした。そして私もうなぎがとてもすきです!日本りょうりの中でいちばんすきです。^^

    ReplyDelete